PASTÍS DE PATATA I CARN

Aquesta és una de les receptes que hem après a les classes de la Mireia Carbó. Senzilla, ràpida i bona. Us la recomano.
Per altra banda vull fer-vos una petició. Al novembre marxo uns dies de ruta per Galícia (no hi he estat mai). Si algú de vosaltres hi ha anat i té cap suggeriment per fer-me us l'agrairé molt.

INGREDIENTS
2 bosses de puré de patates de 125 g
300 grams de carn picada o botifarra
1 ceba
1 gra d’all
4 tomàquets madurs o tomàquet triturat enllaunat
6 talls de formatge cheddar
8 xampinyons (o bé ceps, rovellons, camagrocs, fredolics...)
40 grams de formatge emmental ratllat o mozzarella
Oli d’oliva
Sal, pebre i sucre

Feu el puré seguint les instruccions de l’envàs. Preescalfeu el forn a 180ºC.
Sofregiu la ceba, afegiu la carn picada i el tomàquet ratllat. Deixeu reduir i rectifiqueu de sal, sucre i pebre. A banda salteu els xampinyons tallats a làmines amb l’all picat. Barregeu-los amb la carn.
Munteu el pastís (que haurà d’anar al forn). Primer una capa de puré, seguit la carn, el formatge cheddar i la resta del puré. Poseu el formatge ratllat per damunt. Coure-ho al forn (a dalt i a baix) durant 30 minuts.

Comentaris

OLLES I SOMRIURES ha dit…
Que reboníssim ha d'estar. El pastís de carn de tota la vida amb una presentació actual. M'encanta Salut!!!!!!!!!
Cuinagenerosa ha dit…
rubén, no he estat mai a galícia, tot i que m'agradaria molt i no et puc ajudar, però estic segur que t'agradarà.
el que sí que et puc dir és que el pastís t'ha quedat magnífic, ja m'agradaria tenir-ne un troç ara al tuper per dinar...
josep ha dit…
Ruben,
Com sempre he dit, els plats senzills de preparar, m'agraden.
No se quin dia marxes a Galicia, però podràs venir el 8 de novembre a la 2ª trobada a la Fundació Alicia?. Si ens veiem, perfecte, sinó, et desitjo que et vagi molt bé i esperem algun post.
Una abraçada
Gemma ha dit…
Les receptes de la Mireia són sempre èxit assegurat. Fàcils i, com diu ella, bonissíssimes!
Galícia és preciós, us encantarà!
El cullerot Festuc ha dit…
EI RUBÈN, FASNTÀSTIC EL PASTÍS...I PEL QUE VEC TU NO ET VAS DEIXAR DE POSAR ELS XAMPIS, EH??? JEJEJE!
On aneu exactament de Galicia??? Jo sé un parell de restaurants molts xulos xo per Finisterre...
Petunets,
Eva.
enric ha dit…
Quines ganes tinc, Ruben, que vingui el fred per poder menjar "com cal" -aquest pastís de patata i carn, per exemple, ja que com que és carn picada i porta formatge, ceba i xampinyons, segur que a la meva dona, que està renyida mab la carn, li agradarà.
illetapitita ha dit…
Que bona!
És un pastís típic a totes les cases, tots n'hem menjat!
Que vagi molt bé per Galicia, no et puc ajudar perquè no hi he estat mai però me n'han parlat molt bé!
Anònim ha dit…
El pastis no trigare a fer-ho. te molt bona pinta. A Galicia hi ha molts llocs a visitar, jo et recomenaría que paseu per la provincia d'Ourense, que es la gran desconeguda i te moltes coses a veure, la ciutat es molt maca i podeu fer "A ruta dos Mosteiros", son els monestirs, es la Ribeira Sacra, a on podeu trobar els vins i licors de la zona, tambe podeu agafar un vagell, per fer,un petit creuer pel riu Sil, si aneu per la costa, hi ha mil llocs a veure, "A praia das Catedrais", es preciosa está a la provincia de Lugo, a prop de la frontera amb Asturies. I per menjar, es menjar molt be a tot arreu, no et puc donar mes dades per que no sé a quins llocs voleu veure.
Su ha dit…
Mil gracias, esta receta le va a entusiasmar a mi marido, que este tipo de platos le vuelve loco.
Mil gracias de nuevo. La foto lo dice todo.
deliciosa martha ha dit…
Hola Ruben, no sé si et servirà de molt, però jo vaig estar a Galicia al febrer amb motiu del Forum gastronòmic i vaig publicar un post amb vàries coses. Tot i que només es centra en Santiago de Compostela, penso que us pot ajudar
http://deliciosamartha.blogspot.com/2008/02/santiago-de-compostela-turisme-i.html

Una abraçada! Disfrutareu de valent!!
RUBEN ha dit…
Olles i somriures! Teniu raó, és una recepta de les de totes la vida i de les que passen de pares a fills…Doncs aquí la penjo per si algú es despista!

Manel! De fet aquest va ser el meu dinar a l’endemà (me’l vaig endur a la feina). És apte per microones!

Josep! Justament torno de Galícia el dia que tu, la Glòria i tota la colla aneu a la fundació Alícia. Em sap greu, però gràcies novament per haver-ho muntat tot! Passeu-vos-ho molt bé! Canvio crònica de Galícia per una vostra de la Fundació Alícia!

Gemma! Quin gran descobriment la Mireia Carbó i les seves receptes. A més a tu i a la Mireia Carbó us vaig conèixer alhora!

Eva!! Ho recordes eh? No em vaig deixar el xampinyons, a més li queden molt bé! Gràcies per les recomanacions que m’has fet en el correu que m’has enviat!

Enric! T’agradarà i si sou pocs a casa podeu estar menjant-ne 2 ó 3 dies seguits! Tal i com m’ha passat a mi. Jejeje

Illetapitita! Ja m’explicareu d’on ve el vostre nom. Ja us explicaré com ha anat per Galícia!

Anònim! Moltes gràcies per les teves recomanacions. Tal i com dius passarem per Ourense i farem la ruta dels monestirs. Tenim pensat també anar a “los cañones del cil”

Su! Gracias por tu comentario. Viniendo de ti es todo un honor i un lujazo! Artista!

Deliciosa martha! Gràcies per la teva recomanació, hi ha coses molt interessants! També tenim pensat passar per Santiago i com no veure la catedral i el botafumeiro!! Gràcies!
Una mica tard per Galícia?
A Bueu, a Centoleira, les mariscades excel·lents.
PTNTS
Dolça
Anònim ha dit…
Hola rubén! Bé, entre tots m'esteu aficionant a la cuina i a cuinar altres plats diferents als de sempre!! i a casa estan conteníssims! i l ameva mare al·lucina. Bé, he fet aquest plat però.. no m'ha sortit com la foto!! és adir, " es desfeia tot" no quedava compacte.. per què por ser?? he seguit els passos.
Gràcies!!!
RUBEN ha dit…
Desiree! Hola!
La veritat és que no sé que pot haver fallat. Jo vaig fer el puré seguint les instruccions de l'envàs. Per una altra ocasió se m'acudeix que posis un ó dos formatges (tipus caserio) al puré, potser així et queda més consistent!
Una abraçada

Entrades populars