SeiTan al Vi bLaNc aMb XamPinyonS


Seguim amb la cuina vegetariana. Aquesta vegada us presento una recepta que té com a principal ingredient el seitan. Segurament n’heu sentit parlar, es tracta de la proteïna del blat i se’l coneix també com “la carn vegetal”. Els més valents el podeu fer a casa: mireu aquí el procediment o bé el podeu comprar a les botigues de dietètica. Jo, us animo a que el proveu perquè estic segur que us sorprendrà i agradarà. Ja m’explicareu.
INGREDIENTS
1 peça i mitja de seitan (400-500 grs aproximadament)
1 all
200 grams de xampinyons
1 ceba gran
200 ml de vi blanc
1 cullerada de Farina de blat
100 ml de brou vegetal
Oli d’oliva
Pebre negre
Sal

Poseu una cassola al foc amb les 3 cullerades d’oli, talleu la ceba en juliana i cuineu-la amb l'all fins que agafi un color daurat. Renteu els xampinyons, talleu-los a làmines, i afegiu-los a la ceba fins que deixin anar l’aigua. Seguidament feu un roux afegint la cullerada de farina a la ceba i els xampinyons, cuineu-la durant uns 2 minuts i aboqueu a poc a poc el vi blanc (deixant que s’evapori l’alcohol) i afegiu el brou vegetal fins que tot quedi ben lligat. A continuació afegiu el seitan tallat preferiblement a làmines (que prèviament haureu marcat amb una mica d'oli a una paella) i tireu el pebre i la sal al gust i cuineu-lo uns 5 minuts.
Bon profit

Comentaris

Francesc ha dit…
Quan he llegit el títol em pensava que era un plat de peix. Ara veig que m'he equivocat. No el coneixia, el seitan. A veure si en trobe i el taste. Salutacions.
Rubén i Jordi; Tot és qüestió de provar-ho... i amb vi blanc i els xampinyos... prome't¡¡
Que vagi de gust, Jordi i Rubén¡¡ :-D
La cuina de l'Eri ha dit…
Fantàsti plat! no en menjo massa, però cuinat així segur que m'encantaria! Salut!

Entrades populars