PASTÍS DE PEIX i GAMBES

I ara una de peix camuflat...

INGREDIENTS (4 persones)

5 ous
400 grams de peix blanc
200 grams de gamba
1 ceba
2 alls
1 cullerada de farina
5 grams de mantega
50 ml de vi blanc
500 ml d’aigua
2 cullerades de tomàquet fregit
Oli d’oliva
Pebre i sal

Per començar poseu forn a 180 graus. En un recipient que pugui anar al forn poseu el peix salpebrat, el vi blanc, l’aigua, la ceba i els alls tallats a dauets. A continuació introduïu la safata al forn i coeu durant 25-30 minuts.
Saltegeu les gambes sense pelar en una paella amb oli, retireu-les i a la mateixa paella afegiu la mantega i la farina i feu una beixamel afegint el brou de la cocció del peix. Afegiu trossejat el peix i les gambes (sense la pell ni les espines), jo també vaig triturar els alls i la ceba perquè quedés més gustós. Afegiu a continuació els ous, el tomàquet i la sal i barregeu-ho tot i aboqueu en un motlle untat amb oli. Coeu al forn al bany maria durant 40 minuts. Serviu-lo fred acompanyat d’una amanida i maionesa.

Comentaris

starbase ha dit…
Si no ho tinc mal entès, aquests pastissos de peix (alguns en diuen flams de peix) van ser inventats per Arzak ja fa unes dècades...m'agraden molt i amb gambes no ho he probat mai!!

Una molt bona recepta!

Salutacions.
Rubén; Existeix el mar i muntanya, però aquest plat, és aigua i mar, per tant camuflat, camuflat... de vista potser sí, però de gust... de segur que, deliciós¡¡. Que vaigi de gust Rubén¡¡.
Glòria ha dit…
Una manera de convèncer aquells que no els agrada que el peix perquè en mengin!. Pel que llegeixo, no cal triturar el peix, només cal fer-lo a trossos?.
ELS PEIXOS ha dit…
Que tal?? Com estas ??
Aquesta , la copío per el meu bloc, d´acord??
Fins aviat.
Gemma ha dit…
Aquests pastissos m'encanten, admeten variacions i sempre queden bé. Freds, calents, preparats amb antel·lació, tan son bons per a un àpat informal com per a una celebració. Ideals!
MAR ha dit…
MMMm genials aquets pastissos donen molt de joc, els pots treure calents, freds, amb crackers amb salses ... i fàcils i ràpids de fer són genials i a tothom agraden.

petonets
xaro ha dit…
Un clàssic, que sempre fa quedar bé!!
TROTAMUNDOS ha dit…
Magnifica propuesta para los los más delicados y deliciosa forma para los incondicionales, se ve muy rico y fácil.

Besos.
La cuina vermella ha dit…
Hola fantàstic!! Gràcies pel correu que em vas enviar l'altre dia, et mantindré informat de com va tot!!
Escolta, aquesta proposta és una bogeria, de lo bona que ha de ser!! petons als altres dos magnífics!!
Mercè ha dit…
Ruben, aquests pastissos m'encanten perquè sempre et fan quedar la mar de bé i es poden fer amb antel·lació. :)
T'ha quedat perfecte!
Petons!
Maria ha dit…
Sí, amb pastissos així un te el menjar solucionat i sempre com de dia de festa.
Molt fina la recepta.
A reveure...
MªJose-Dit i Fet ha dit…
Molt bo!! em pareix una bona proposta per aquestes festes que venen...petonets
Rubén; En el meu blog, he penjat un "post", referent al mercat del Ninot (2ª part) i he posat el teu blog, amb un enllaç. Salutacions Rubén.

Entrades populars