FaLÀfeL dE ciGronS

Potser les receptes amb llegums són de les que menys proliferen en el món gastroblocaire, tot i que sempre ens han dit que em de menjar-ne mínim 2 cops a la setmana.
Aquesta i la propera recepta que publicaré són una manera diferent de menjar llegums. Avui us presento un recepta que molts de vosaltres coneixeu segur i que és originària d’algun indret de l’Àsia.
Per a 12-14 falàfels
2 gra d’all picadet
1 ceba tendra picada
1 culleradeta de comí en pols
1 culleradeta de coriandre fresc picat
1 cullerada de julivert fresc picat
½ culleradeta de pebre vermell picant
Pebre negre
Pa rallat
Unes gotes de suc de llimona
Oli
Per a la salsa
1 iogurt grec
1 cogombre
1 cullerada d’anet fresc picat
½ gra d’all
Sal
Per començar us diré que avui dia podeu trobar fresques totes aquestes herbes al Mercadona o als centres Eroski.
Aixafeu els cigrons amb una forquilla, no és la primera vegada que faig aquesta recepta i si utilitzo l’estri picador del túrmix amb els cigrons, el falàfel queda poc consistent i necessita més quantitat de pa rallat. L’all, la ceba i les herbes si que acostumo a picar-los amb el túrmix. M’agrada que tot quedi ben picadet.
Ara només cal que barregeu bé els cigrons, amb la ceba, l’all i les herbes, afegiu el pebre vermell, el pebre negre, unes gotes de suc de llimona i afegiu pa rallat a poc a poc fins que agafi una mica de consistència (la que ens permeti manipular la pasta per donar-li forma). Els falàfels acostumen a fregir-se amb oli, jo sempre els faig a la planxa.
Una salsa que acompanyarà molt bé aquests falàfels és la salsa de iogurt anomenada “Tzatziki” que és d’origen grec. Heu de pelar i rallar el cogombre. Deixeu escórrer el cogombre perquè deixi anar aigua. Aixafeu l’all al morter amb una mica de sal i barregeu el cogombre i l’all amb el iogurt grec i l’anet.
Comentaris
Que vagi de gust Rubén¡¡ :-D
Una abraçada Ruben i a veure si coincidim algun cop més a alguna classe, eh!