pa de sÈgol, espelTa i cerVesa

Com ja sabeu insisteixo força en que de tant en tant us feu el pa a casa. És tot un plaer que tots tenim al nostre abast. Al principi costa una mica, però us garanteixo que amb la pràctica cada vegada us sortiran uns pans més bons. Aquesta recepta és una adaptació d’una recepta de la Su de Webos Fritos. Com he variat alguns ingredients, aquí us els poso.
Per al poolish
125 grams de cervesa Leffe blonde
125 grams de farina de força
5 grams de llevat premsat
Per al pa
El poolish
400 grams de farina de sègol
200 grams de farina d’espelta integral
200 grams de farina de força
2 cullerades de Farina de malta (opcionalment)
15 grams de llevat premsat
480-490 grams d’aigua
15 grams de sal

Opcionalment podeu afegir: pipes de girasol, de carbassa, sèsam, lli, llavors de rosella, nous...

La preparació la teniu aquí.

Comentaris

Sílvia A. ha dit…
Mmmmm. m'encanta fer pa i aquest l'hauré de provar.
Tapa't de tapes ha dit…
Carai, quin pa, quin color, quina textura! Boníssim. Jo faig pa de tant en tant a casa, i encara no n'he fet mai amb cervesa, que diuen que hi queda tan bona... segur que en aquest pa hi anava fantàstica, oi? Petons!
bojosperlacuina ha dit…
M'encanta fer el meu propi pa. Algun dia he de provar la teva recepta. M'agraden aquests pans densos, com el mallorquí.

Entrades populars